onsdag 11 september 2013

Om att lära sig det omöjliga

När jag började träna crossfit hade jag en barnsligt stark önskan om att lära mig stå på händer.

I våras någon gång började jag för första gången kunna putta ifrån någon dm från väggen och stå någon sekund.

I början av sommaren började jag göra riktiga försök utan vägg. Min kära lillebror fick ta tusen kort på mig. Kort som förvisso ser ganska proffsiga ut, men ett foto är ju bara en millisekund, och det var ungefär vad jag klarade att stå då.

I mitten av sommaren skrev jag upp mig på "Innan nyår ska jag.." -tavlan som finns i boxen. Friskt vågat, hälften vunnet! Jag skrev att jag skulle klara att stå 10 sek utan vägg på händer innan nyår.
Det var ett mål som kändes sjuuuukt långt borta. Ett sånt mål som jag inte riktigt trodde på att jag skulle klara.

Igår var det den 10 september. Det är 3,5 månad kvar till nyår. Igår klarade jag mitt nyårsmål!!

YouTube Video

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar